2. Szczegółową organizację zajęć praktycznych określa harmonogram zajęć, który jest konstruowany w sposób optymalny z punktu widzenia potrzeb i możliwości uczniów.
– technikum,
– branżowej szkole I stopnia,
– szkole policealnej,
– branżowej szkole II stopnia,
– szkole specjalnej lub oddziale dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, zorganizowane zgodnie z oddzielnymi przepisami,
2. Dokształcanie teoretyczne młodocianych pracowników zatrudnionych u pracodawców w celu nauki zawodu i uczęszczających do branżowych szkół I stopnia – w zakresie kształcenia zawodowego teoretycznego, w przypadku, gdy szkoła nie ma możliwości zrealizowania tego kształcenia,
3. Organizowanie dokształcania młodocianych zatrudnionych u pracodawców w celu nauki zawodu i nieuczęszczających do oddziałów wielozawodowych w szkołach branżowych I stopnia – w zakresie teoretycznych przedmiotów zawodowych,
4. Organizowanie zajęć praktycznych i praktyk zawodowych dla uczniów i słuchaczy publicznych i niepublicznych branżowych szkół i policealnych w pełnym zakresie programowym bądź w zakresie wybranych treści programowych oraz umiejętności określonych w opisie zawodu,
5. Współpraca z Okręgową Komisją Egzaminacyjną i szkołami w zakresie organizowania egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w trybie i na zasadach określonych w odrębnych przepisach,
6. Organizowanie i prowadzenie zajęć edukacyjnych w zakresie przysposobienia do pracy dla uczniów szkół ponadpodstawowych,
7. Opracowywanie i wydawanie materiałów metodyczno-dydaktycznych dla potrzeb prowadzonego kształcenia,
8. Realizowanie innych zadań edukacyjnych zleconych przez organ prowadzący oraz inne jednostki organizacyjne i podmioty gospodarcze, a w szczególności:
– organizowanie specjalistycznego doskonalenia nauczycieli teoretycznych przedmiotów zawodowych i nauczycieli praktycznej nauki zawodu w zakresie nowoczesnych technik i technologii,
– organizowanie dla młodzieży zajęć uzupełniających w zakresie kształcenia zawodowego i praktycznego,
– prowadzenie pozaszkolnych form kształcenia umożliwiających spełnianie obowiązku nauki,
– kształcenie w formie modułowej, zgodnie z programem nauczania dla danego zawodu lub profilu kształcenia ogólnozawodowego,
– organizowanie doskonalenia i dokształcenia nauczycieli zajęć praktycznych w zakresie pedagogiczno – metodycznym i specjalistycznym,
– organizowanie egzaminów zawodowych dla uczniów branżowych szkół i policealnych,
– opracowywanie i wydawanie materiałów metodycznych dla nauczycieli zajęć praktycznych (skrypty, poradniki, zeszyty metodyczne, przykładowe konspekty, rozkłady materiałów nauczania, pomiar dydaktyczny),
– współpraca ze szkołami w zakresie poradnictwa technicznego, udostępnienia bazy materiałowo – technicznej i organizowanie zajęć praktycznych, współdziałanie z instytucjami, organizacjami i osobami fizycznymi uprawnionymi do działalności pedagogicznej, podmiotami gospodarczymi wszystkich sektorów oraz uczelniami technicznymi i technologicznymi.
2. Stowarzyszeniami,
3. Szkołami wyższymi,
4. Placówkami doskonalenia nauczycieli oraz szkołami wyższymi w zakresie doskonalenia umiejętności zawodowych nauczycieli kształcenia zawodowego,
5. Instytucjami, organizacjami i osobami fizycznymi uprawnionymi do działalności pedagogicznej, podmiotami gospodarczymi wszystkich sektorów oraz uczelniami technicznymi i technologicznymi,
6. Instytucjami, szkołami zawodowymi oraz szkołami wyższymi w ramach podpisanego partnerstwa celem wsparcia polityki kształcenia przez całe życie w Regionie, rozwoju współpracy instytucji z obszaru edukacji i szkoleń, zatrudnienia oraz promocji korzyści kształcenia przez całe życie oraz współpracy w realizacji wspólnych kierunków kształcenia teoretycznego i praktycznego,
7. Centrum współpracuje z Okręgową Komisją Egzaminacyjną w przeprowadzaniu zewnętrznych egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodach.
8. W zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej i organizowania opieki nad osobami niepełnosprawnymi, Centrum współpracuje z podmiotami zlecającymi realizację zajęć.
9. Centrum ściśle współpracuje ze szkołami, z których są kierowani uczniowie oraz z innymi podmiotami, na rzecz których Centrum wykonuje zadania.